Kada vas netko zaustavi na ulici ili vas prekine u ispijanju kave na terasi kafića i traži novac, u zamjenu za privjesak za ključeve ili slike svetih ikona, većina će okrenuti očima i reći: „Nemam ni za sebe“. Još je više onih koji zaista nemaju osnovne životne uvjete i onih koji nemaju sredstava za prehraniti obitelj ili financirati osnovne životne potrebe kao što su režije ili kućanske i higijenske potrepštine. Za takve životne priče u većini slučajeva ne znamo jer nisu izloženi javnosti, osim ako sami ne traže pomoć.
Velika većina siromašnih probleme pokušava riješiti unutar svoja četiri zida i „krpa“ kraj s krajem dok ne postane neizdrživo.
Početkom 2014. godine, Europska unija izvijestila kako trećina Hrvata živi u siromaštvu ili na rubu egzistencije.
Na inicijativu studenata Edward Bernays prve Visoke škole za komunikacijski menadžment, pokrenuta je akcija pod nazivom „Komuniciraj humanitarno“. O kakvoj se humanitarnoj akciji radi i po čemu se ona razlikuje od ostalih humanitarnih akcija, pročitajte u intervjuu sa Suzanom Jovanović, voditeljicom i organizatoricom projekta.
Kako je akcija „Komuniciraj humanitarno“ započela i koji je cilj?
„Slušajući iz dana i dan kako je sve više ljudi gladno, kako ljudi ostaju bez posla i nose se sa teškim životnim situacijama, odlučila sam nešto učiniti. O istome sam informirala nekoliko kolega na fakultetu, koji su mi se odlučili pridružiti i napraviti nešto pozitivno. Škola je također pružila potporu i ponudila pomoć oko realizacije istog. Motivacija nam je također i jedno pozitivno okruženje koje nas čini veselim znajući da činimo nešto dobro.
Krajnji cilj ove humanitarne akcije, u suradnji sa udrugom „HOP“ iz Ivanić Grada, je pružiti pomoć najmanje pet socijalno ugroženih obitelji sa tog područja. Zbog tih se obitelji trudimo da ova akcija bude što uspješnija“
Po čemu se akcija „Komuniciraj humanitarno“ razlikuje od ostalih humanitarnih akcija?
Dvije su posebnosti ove akcije. U fokusu nije prvenstveno samo prikupljanje novca za pomoć, već i prikupljanje hrane, kućanskih i svih ostalih potrepština za obitelji. Osim prikupljanja donacija za obitelji, želimo ostale ljude motivirati da djeluju isto, te pokazati kako je ponekad i samo komunikacija dovoljna za napraviti dobro djelo.
Kroz samu organizaciju i provedbu ove akcije, svi volonteri imaju priliku steći praktične vještine. Formirali smo tim od 10 studenata na smjeru Odnosa s javnostima jer želimo komunicirati humanitarno (od tuda dolazi i ime same akcije). Svaki student (volonter) u timu, dobio je svoju ulogu za koju je zadužen (odnos s medijima, donacije, komunikacija…) Uz uloge, timski radimo i na društvenim mrežama, koje su nam glavni komunikacijski kanal.
Naučili smo prije svega različite komunikacijske vještine, kako napisati objavu za medije, priopćenje, vijest, kako se istaknuti, kako privući ciljanu publiku. Saznali smo kako PR izgleda u neprotifnom segmentu. Vrhunac cijele akcije biti će humanitaran događaj, koji planiramo organizirati“
O kakvom je događaju riječ?
„Event će se održati 7. travnja 2014. godine u prostorijama Bernaysa, Ratkajev prolaz 8, u Zagrebu od 16 do 18 sati. Sam događaj je zamišljen kao međusobno upoznavanje studenata fakulteta te druženje uz sok i kolače. Svi zainteresirani za ovu humanitarnu akciju, slobodno navrate. Glavni cilj je prikupiti donacije za obitelji kojima je akcija namijenjena, odnosno sve ono o čemu informiramo javnost putem naše Facebook stranice.
Svi koji žele pomoći, mogu donirati stvari, navedene na našoj Facebook stranici „Komuniciraj humanitarno“ taj dan (7. travnja 2014), od 9:30 do 19:30 sati u prostorijama Bernaysa, uz ugodno druženje sa volonterima.
Donacije će se prikupljati u navedenom vremenu, sve do 11. travnja, kada je zadnji dan prikupljanja donacija, koje će se u 17 sati predati obiteljima u Ivanić Gradu.
Ako donator želi donirati isključivo financijska sredstava, navedeno je moguće ostvariti samo putem žiro račun udruge „HOP“: PBZ: 2340009-1110530651. Uplatu je potrebno izvršiti s napomenom „Komuniciraj humanitarno“. Sva prikuupljena novčana sredstva, također idu za potrebe obitelji iz Udruge“
Studirate Odnose s javnostima. Kako vidite društveno odgovorno poslovanje kroz humanitarne projekte u Hrvatskoj i kako mediji i PR mogu pridonijeti u tom segmentu?
„Humanitarni rad je premalo zastupljen u našem društvu i svakako bi daleko više trebao biti istaknut u medijima. Mediji su upravo ti koji mogu pobuditi svijest kod ljudi i potaknuti ih na humanitarna djela i pozitivne promijene. Što se više govori o takvim stvarima, ljude će više biti zainteresirani. Društveno odgovorno poslovanje u teoriji pozitivno doprinosi društvu, no činjenica je da se ne primjenjuje u dovoljnoj mjeri.
Uzimajući u obzir okolnosti nastale uslijed pojedinih humanitarnih akcija, potrebno bi bilo provoditi veće kontrole u radu humanitarnog sektora. Iz tog razloga smatram da su ljudi postali manje skloni humanitarnom radu i da se sve manje uključuju u njega. Mediji i PR su upravo oni koji, u ovakvim akcijama mogu pomoći u stjecanju prepoznatljivosti značaja i izgradnji pozitivnog mišljenja javnosti prema humanitarnom radu i akcijama.
Mediji i PR su prije svega važni za izgradnju povjerenja, do čega dolazi uz jasno definirane ciljeve te mogućnost uvida javnosti u prikupljena sredstva, pogotovo ako se u akcijama radi o prikupljanju financijskih sredstava“.
Uključite se curke!!!!