Oživi me!

Znate li kako možete spasiti nečiji život?


Objavljeno: 25.09.2014.

Foto: Ivan Pavliš
Pogledano: 3664 puta

 

Jučer je u Zagrebu, u prostorijama Zaklade Hrvatska kuća srca, predstavljena kampanja 'Oživi me'. 

Riječ je o nacionalnoj javno-zdravstvenoj kampanji kojom se želi podići razina svijesti građana te educirati javnost o važnosti poznavanja jednostavnih postupaka oživljavanja osobe koja doživi srčani zastoj.

Kada je riječ o preživljavanju osoba koje su doživjele srčani zastoj izvan zdravstvene ustanove, za uspjeh je neophodna pravovremena i pravilna reakcija osobe koja je svjedočila tom događaju, pozvala hitnu medicinsku pomoć i bez odgađanja započela oživljavanje.

Ukoliko uzmemo u obzir da je prosječno vrijeme dolaska hitne medicinske pomoći u Hrvatskoj do 10 minuta od poziva u urbanim, a 20 minuta od poziva u ruralnim sredinama te da se svake minute šansa za preživljavanje osobe u srčanom zastoju smanjuje se za 10-12% pravovremena reanimacija, od strane svjedoka - laika, povećava preživljavanje za čak 2 - 3 puta.

Trenutno je u Hrvatskoj preživljenje osoba od srčanog zastoja ispod 10%.  Za usporedbu, u Norveškoj, u kojoj visok postotak laika pruža postupke oživljavanja osobi u srčanom zastoju, postiže se zavidna stopa preživljavanja od čak 40%. 

Upravo s ciljem da se Hrvatska čim više približi navedenoj brojci te osiguraju najveće moguće šanse za preživljavanje osoba koje su doživjele srčani zastoj, pokrenuta je nacionalna medijska kampanju 'Oživi me', kojom se želi informirati javnost te potaknuti čim veći broj građana RH da u slučaju srčanog zastoja pristupe žrtvi i započnu s oživljavanjem.

Nositelj kampanje je Zaklada Hrvatska kuća srca, osnovana od strane Grada Zagreba radi promicanja i unapređenja kardiovaskularnog zdravlja.

Suorganizatori kampanje su Hrvatsko kardiološko društvo sa stručnom potporom te Udruga StEPP čiji su članovi, mladi liječnici i studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu, osmislili ovu kampanju koju će provoditi diljem Hrvatske.

Podršku projektu dali su i Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta te Hrvatski zavod za javno zdravstvo, dok je Grad Zagreb pokrovitelj cijele kampanje.

GNK Dinamo, kao najbolji hrvatski klub je odmah prepoznao važnost ove kampanje i kao prvi sportski klub na ovim prostorima priključio se ulozi glavnog ambasadora. Poznato je kako upravo među sportašima, a posebno nogometašima, srčani zastoj predstavlja sve veći problem. Svjedoci smo slučajeva u kojima se igrači ruše na treninzima i utakmicama. Nažalost, u nekim slučajevima nije im se stiglo pomoći i upravo zbog toga se GNK Dinamo odlučio uključiti u ovu kampanju; kako se tako nešto nikada ne bi dogodilo na njihovim sportskim terenima.

"Jako mi je drago što kao kapetan Dinama mogu danas biti ovdje i što se klub odlučio uključiti u ovu kampanju. Znamo kako je u svijetu nogometa bilo već dosta nesretnih slučajeva u kojima su igrači umirali i mislim da je sjajno što će naši igrači biti obučeni pomoći u takvim situacijama; ne samo na terenu nego i drugdje. Ne daj Bože, ali tko zna kada ćemo se naći u situaciji kada će nekome trebati pomoć. Kada sam čuo ove brojke o tome koliko je potrebno vremena da bi se pružila pomoć nekome tko ima problema sa srcem i koliko je svaka minuta bitna dobio sam još jednu potvrdu kako je ova akcija itekako potrebna." – Josip Šimunić

Za potrebe ove kampanje Marijana Marinović dizajnirala je kožne narukvice u sklopu svog branda 'Brainstrom by mm'. Na narukvicama su ispisani kratki postupci oživljavnja.

Broševe kampanje je izradio Perleraj, dok je glazbenik Boris Đurđević, član benda Colonia, skladao službenu pjesmu kampanje 'Oživi me'.

Kampanja će se odvijati putem televizija, dnevnih novina, internetskih portala, socijalnih medija, web stranice kampanje www.ozivi.me, posebno osmišljene mobilne aplikacije, putem “live event-ova”. 

 

*****

   Tijekom listopada, u gradovima diljem Hrvatske, građanima će se uz stručni nadzor omogućiti praktično vježbanje postupaka oživljavanja na lutkama:  Split 04.10.2014., Zadar 05.10.2014., Rijeka 11.10.2014., Zagreb 18.10.2014., Osijek 25.10.2014. 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari
Bacite se na nerad
Kako se isključiti, opustiti i ne misliti na obaveze...
 
Harmonija i sklad između
Prije 3838 dana Kako postići obostrano razumijevanja i ravnotežu u muško-ženskim odnosima...
Brz život, malo novca
Prije 3887 dana Kako se nositi s problem napadaja panike...
Silk Milk konačno u
Uz Ledo Spomenar stvorite nove uspomene za pamćenje...
 
Neodoljiva topla čokolada, mmm...
Prije 3297 dana Otkrivamo vam mjesto gdje pripremaju najbolju!...
Jedna ulica, tisuću okusa!
Prije 3511 dana Street Food Festival na Strossmayerovom šetalištu...
Vježbanjem do savršene guze
Ljeto samo što nije tu, a vi još niste poduzele ništa po...
 
Uspješna motivacija za trčanje
Prije 3849 dana 7 savjeta kako se motivirati za trčanje i ne odustati...
U čemu je najbolje
Prije 3863 dana Koju odjeću i obuću odabrati za vježabnje, a koju izbjegavati...
Upravo je razina energije ono što nas čini više ili manje podložnima različitim ...
05.11.2012. | 15:50 | by Bioterapije
Milijuni žena diljem svijeta pate od predmenstrualnog sindroma. Bolovi, glavobolje, grčevi, umo...
05.11.2012. | 15:46 | by Bioterapije
Evo ovako..dečko i ja smo jakoooooo dugo skupa. Super se slažemo i obožavamo jedno drugo,i u k...
26.02.2012. | 08:55 | by Tinica88
Ha ne znam, nemam neko mišljenje konkretno... I dosta sam stidljiva......
11.02.2012. | 02:08 | by Tammy