Svjedoci smo činjenice kako je informatizacija i digitalizacija u posljednjih nekoliko godina, zbog svog turbulentnog i progresivnog razvoja, donijela sa sobom i neka sasvim nova zanimanja. Jedno od njih je zasigurno i web poduzetništvo. Danas je internet postao moćan komunikacijski kanala, bez obzira da li je riječ o političkoj online kampanji ili web shopu, evidentno je da su „prilike“ koje kao platforma nudi – nesicrpne! Ako se želite relizirati u tom svijetu važno je pratiti trendove, osluškivati puls tržišta i ciljati na niše koje još nisu adekvatno zastupljene u virtualnom svijetu.
S druge strane, ako vaš posao i nije primarno vezana uz internet, morate imati na umu kako je postojanje na njemu imperativ! Zašto? Zato jer si ignroriranjem interneta kao medija smanjujete, usudio bih reći čak i za 80%, šanse za profitom, pozicioniranjem i prosperitetom vašeg proizvoda ili usluge. Današnji potrošači i kupci, bez obzira kojem se segmentu društva obraćali s obzirom na psihografske, demografske i geografske karakteristike, raspravljaju o vašim proizvodima na forumima, sve više ih te iste proizvode kupuje preko interenta, a mnogi o njima diskutiraju i na društvenim mrežama. Internet je svijet koji je dostupan u svako doba dana s bilo koje lokacije u svijetu, on nikada ne spava.
Broj ljudi koji se danas okreću webu kao izvoru egzistencije bilježi sve veći rast. Razvijena informatička pismenost i tehnološke promjene rezultiraju promjenama u navikama kupaca. Prije su ljudi odlazili u trgovine i tamo se po prvi puta „upoznavali“ sa određenim artiklom ali danas to čine upravo putem interneta. To otvara vrata za realizaciju širokog spektra novih ideja koje bi mogli ponuditi online tržištu, a takvo što automatizmom vas svrstava u kategoriju web poduzetnika. Da biste bili etiketirani kao web poduzetnik glavni i osnovni kriterij je da je primarno mjesto obavljanja vaše djelatnosti ili posla – internet. Kada se okuražite i uplovite u svijet web poduzetništva imajete na umu kako se njegova budućnost krije u segmentaciji i specijalizaciji.
Ideja koju želite realizirati u online svijetu može biti bilo što, a neke od realiziranih i meni osobno zanimljivih su: najprodavanija domaća aplikacija za iPhone Croatia Traffic and Weather, krojacica.net (krojevi po mjeri u online svijetu), sezona.hr (web predlošci za iznajmljivače privatnog smještaja), onecroatia.info (Hrvatska na dlanu), križ života (Prvi vjerski portal u Hrvatskoj), meteo-info (vremenska prognoza), znano.st (Hrvatski znanstveni portal), naturala.hr (portal za zdravlje).
Srž web poduzetništva, kao i kod onog klasičnog, krije se u orginalnosti i inovaciji. Odlučite li zaploviti u ovaj svijet, za kojega nikada ne znate gdje vas može odvesti s obzirmo na svoj propulzivni razvoj, imajte na umu ovih nekoliko korinih podataka: Internet u Hrvatskoj koristi oko 58% građana, a njih dvije trećine (19%) koriste internet za informiranje o dnevnim događajima pa tako i o proizvodima i uslugama koje nudite. Prema našim građanima medij koji nudi najbolji omjer cijene i kvalitete u Hrvatskoj svakako je – internet!
Više fotografija ovog autora možete pogledati ovdje