Hrvatski jezik u poslovnoj komunikaciji

Primjerena jezična praksa u komunikaciji unutar i izvan tvrtke


Objavljeno: 18.10.2011.

Foto: Ivana Vučić
Pogledano: 3877 puta

Coca-Cola HBC Hrvatska svojim je zaposlenicima podijelila Jezični priručnik Coca-Cole HBC Hrvatska – hrvatski jezik u poslovnoj komunikaciji, prvi priručnik čiji je cilj podizanje razine jezične kulture u komunikaciji unutar tvrtke i izvan nje, tj. u međusobnoj poslovnoj komunikaciji njezinih zaposlenika i komunikaciji zaposlenika s dionicima, kupcima i potrošačima.

Ovaj priručnik praktično je pomagalo u obliku jezičnoga savjetnika nastalo na temelju zbirke tekstova lektoriranih u protekle tri godine, a koja uključuje tekstove namijenjene unutrašnjoj i vanjskoj komunikaciji koja se u tome razdoblju odvijala unutar Coca-Cole HBC Hrvatska.

„Jezični priručnik nastao je u okviru naših stalnih nastojanja da poslujemo u skladu s načelima društvene odgovornosti, a to je svakako i odgovornost prema vlastitu jeziku. Priručnikom koji smo podijelili zaposlenicima želimo pridonijeti podizanju razine njihove jezične kulture i primjerene poslovne komunikacije. Nadamo se da će to biti primjer dobre prakse koji će slijediti i druge tvrtke“, pojasnila je Boška Trbojević, direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću i direktorica projekta Jezični priručnik Coca-Cole HBC Hrvatska.

Jezični priručnik pripremili su Lana Hudeček, znanstvena savjetnica iz Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Maja Matković, dugogodišnja voditeljica lektora i redaktora u Večernjemu listu, i Igor Ćutuk, voditelj odnosa s javnošću Coca-Cole HBC Hrvatska, koji je tijekom protekle tri godine vodio projekt Kultura poslovne komunikacije čiji je cilj bio podizanje razine poslovne komunikacije u tvrtki.

Jezični priručnik Coca-Cole HBC Hrvatska dio je toga trogodišnjeg projekta. Ima 272 stranice i sastoji se od dva dijela: klasičnoga priručnika u kojemu se zaposlenike upućuje u osnovna pravila hrvatskoga standardnog jezika i pravila primjerene poslovne komunikacije te rječnika u kojemu se abecednim redom nude rješenja za strane i domaće riječi, izraze i pojmove s kojima se zaposlenici susreću u svakodnevnome radu.

Kako je tijekom pripreme priručnika prikupljeno više od dvije tisuće riječi i naziva, među kojima su mnogi prvi put uspostavljeni u hrvatskome jeziku, u suradnji s jednom od vodećih stručnjakinja za hrvatski standardni jezik, priručnik je prerastao svoju prvotnu namjenu te je u obliku u kojemu je objavljen dobro pomagalo i za opću primjenu u drugim tvrtkama i temelj za podizanje razine jezične kulture u poslovnoj komunikaciji uopće. Coca-Cola HBC Hrvatska zato ga je odlučila pokloniti Hrvatskomu poslovnom savjetu za održivi razvoj.

„Kao poslovna organizacija koja okuplja članove poslovnih subjekata koji su prepoznali važnost i aktivno promiču održivi razvoj potičemo svoje članove da ulažu u aktivnosti društveno odgovornoga poslovanja i da se na taj način ne samo zalažu za prihvaćanje odgovornosti za održivi razvoj zajednice, nego mu i aktivno doprinose'', izjavila je Mirjana Matešić, ravnateljica Hrvatskoga poslovnog savjeta za održivi razvoj (HR PSOR).

HR PSOR priručnik će objaviti na svojim mrežnim stranicama (www.hrpsor.hr), čime će se svim zainteresiranima omogućiti slobodno korištenje njime i njegovo preuzimanje.

Vrijednost je ovoga djela i u tome što se Jezičnim priručnikom Coca-Cole HBC Hrvatska omogućuje da svaki zaposlenik samostalno primjenjuje jezična rješenja i poboljša vlastito poznavanje jezika i poslovne korespondencije te prepozna pravilne nazive u svojemu poslovnom okružju i njima se služi.

Priručnik je nastajao tijekom posljednje tri godine, a pozdravili su ga vodeći ekonomski stručnjaci i jezikoslovci te poslovni partneri tvrtke.

 

Na fotografiji: Lana Hudeček, Igori Ćutuk i Boška Trbojević

Komentari
Radionice antistres art-terapije
Oslobađanje napetosti holističkom relaksacijom ekspresivne art-terapije...
 
Globalni program stipendiranja liječnika
Prije 3496 dana Avon nastavlja borbu protiv raka dojke...
Prezentacija Programa Božanskog Zdravlja
Prije 3504 dana Disanje, Meditacija i Kozmičko punjenje ...
Nina živi američki san
Mlada zagrepčanka niže glumačke uspjehe u New Yorku...
 
Uspjeh iz čiste lijenosti
Prije 2257 dana Crazy Lazy - novi modni brand...
Modni uspjeh bivše rokerice
Prije 2378 dana Priča o modnom usponu dizajnerice Martine Herak...
Za rad spremne
Inicijativa - osvijestiti položaj mladih žena na tržištu rada...
 
Tko su Čelične dame
Prije 2985 dana Margaret Thatcher i nakon smrti ostaje uzor odlučnim ženama diljem svijeta...
Zaposlena, a nesretna
Prije 3036 dana Zašto postajemo depresivni i nezadovoljni na radnom mjestu...
Upravo je razina energije ono što nas čini više ili manje podložnima različitim ...
05.11.2012. | 15:50 | by Bioterapije
Milijuni žena diljem svijeta pate od predmenstrualnog sindroma. Bolovi, glavobolje, grčevi, umo...
05.11.2012. | 15:46 | by Bioterapije
Evo ovako..dečko i ja smo jakoooooo dugo skupa. Super se slažemo i obožavamo jedno drugo,i u k...
26.02.2012. | 08:55 | by Tinica88
Ha ne znam, nemam neko mišljenje konkretno... I dosta sam stidljiva......
11.02.2012. | 02:08 | by Tammy