Kako do uspješne poduzetniče karijere

Postanite detektor rupa na tržištu


Objavljeno: 31.08.2011.

Foto: Morana Popovčić
Pogledano: 3631 puta

Motivi zbog kojih se pojedinci upuštaju u poduzetničke vode obično iza sebe kriju zanimljivu i neobičnu osobnu priču. Ima i onih koji se na vlastiti posao odlučuju upravo zbog želje za većom slobodom i fleksibilnijim radnim vremenom, ali postoje i idealisti koji pošto-poto žele realizirati svoje sjajne i briljantne poslovne ideje. Već duže vrijeme i sami izgarate od želje da se upustite u vlastiti posao ali ne znate kako i od kuda biste krenuli, a ono najgore je – nemate ideju?! Možda imate resurse ili početni kapital, ali ne i ideju! Ako ste se prepoznali u navedenom opisu, predlažem vam da ovaj članak pročitate do kraja. Možda vam se upravo ovdje upali lampica i "rodi" ideja za posao.

Jednom je netko rekao jednu pametnu rečenicu na ovu temu, a meni je podjednako zvučna kao i prvi puta kada sam ju čuo, a ona glasi: „veliki broj ljudi ne primjećuje priliku, zato što je obučena u radno odijelo i izgleda kao rad.“ Upravo zato, pravo je vrijeme da stanete na loptu, napravite pauzu u dinamičnom životu, ubacite u nižu brzinu i osvrnete se oko sebe. Svaki proizvod ili usluga koju svakodnevno koristite netko je napravio ili prodaje. Razmislite i pitajte sebe, mogu li JA nešto proizvesti ili ponuditi neku uslugu? Mogu li ja započeti posao i postati preduzetnik? Ako si odgovorite na ta pitanja, vaš će se nervni sustav aktivirati i već polako početi baviti tom idejom, idejom da relizirate vlastiti poslovni pothvat. Naravno da je to najmanje što možete učiniti ali od nekuda morate početi, zar ne?

„Neki ljudi gledaju stvari i pitaju: „Zašto?“ Drugi gledaju stvari i pitaju: „Zašto ne?““, rekao je George Bernard Shaw jednom davno. Dakle, nemojte se zavaravati i misliti da ćete uspjeti ponuditi tržištu nešto revolucionrano, novo i neviđeno, bez obzira koliko genijalni bili. Ono što većina ljudi vidi kao priliku je integracija vlastite ideje u već postojeću i uhodanu poslovnu svakodnevicu ali na brži, kvalitetniji, ekonomičniji, orginalniji ili inovativniji način. Umjesto da zamarate um kreiranjem i stvaranjem nekog neviđenog proizvoda, probajte rađe promatrati tržište očima pojedinaca na čijim bi vizitkama trebalo pisati: detektori "rupa" na tržištu! Riječ je o ljudima koji vide prilike za posao na svakom koraku, a kada to uoče oni tu istu priliku nastoje i zgrabiti. Oni djeluju i poduzimaju! Sigurno si sada mislite, o Bože, da sam bar i ja jedan od takvih. Vjerovali ili ne, vi to i jeste samo trebate na svijet oko sebe početi gledati njihovim očima. Osvjestiti u sebi tragača tržišnih “rupa”.

Stih jedne meni vrlo drage pjesme kaže: „…prvi koraci su najteži, posli idu sami od sebe…“ Stoga ne čudi da je prvi korak na putu ka poslovnom uspjehu izbor poduzetničke ideje. Međutim zlatno pravilo pri odabiru je da se zapitate koliko je ta vaša ideja zapravo isplativa i koliko ona zapravo zadovoljava trenutne potrebe tržišta? Odgovori na ta pitanja reći će vam trebate li se upuštati u posao koji biste željeli raditi. Pri tom nemojte zaboraviti da je debelo drvo počelo od tankog pruta, devetkatnica je počela od cigla opeke, a putovanje od tisuću kilometara počelo je od prvog koraka. Ne dopustite da vam se dogodi greška u koracima! Dakle, prije putovanja na koje se spremate "otisnuti", zapitajte se koliko je ideja koju ralizirate profitabilna.

Uglavnom, ovo je nekoliko poslovnih ideja koje trenutačno imaju potencijala za uspješnu realizaciju kroz period od sada pa do 2020. godine. Neki prijedlozi su već prisutni na tržištu dok za druge još nije "sazrilo" vrijeme. Nadam se da će vam probuditi maštu i bar malo trznuti detektora za tržišne “rupe” koji ćući u vama.

BTL (Below the line)

Riječ je o marketinškoj agenciji koja je specijalizirana za pružanje BTL usluga. Dakle, promotivne aktivnosti od: EVENT PROMOCIJE (na javnoj, otvorenoj ili zatvorenoj površini), SAMPLINGA (distribucija besplatnih uzoraka proizvoda, s ciljem probe i kušanja na frekventnim mjestima), UNAPREĐENJA PRODAJE (utjecaj na odluku o kupnji s ciljem povećanja prodaje) do IN STORE PROMOCIJE (degustacije i prezentacija na mjestu prodaje)

PRODUKCIJA VIDEO SADRŽAJA

U sljedećih 3 do 5 godina video sadržaj postat će standardan način komunikacije i razmjene informacija, a to zasigurno otvoriti neke nove horizonte.

PROIZVODI I USLUGE S PREFIKSOM SLATKO

Stručnjaci su zaključili kako će potreba za slatkišima do 2016. godine porasti za 20%. Ovaj podatak zasigurno veseli sve one čije ideje imaju veze sa kolačima, tortama, sladoledom…

PROIZVODI I USLUGE ZA TREĆU ŽIVOTNU DOB

Do 2020.g. više od polovice EU stanovništva biti će starija od 50 godina. Treba već sada razmišljati o proizvodima i uslugama za treću životnu dob.

TRANSPORTNI MARKETING

Iako je relativno prisutan ovakav oblik oglašavanja. U Hrvatskoj trenutno ne postoji agencija koja je specijalizirana za transportni marketing.

BIO STICKERI

Logo nekoga brenda ili poduzeća koji je postavljeni na frekventnom mjestu u gradu: centar grada, semafori, velika križanja… Biorazgradivi su, a blijede sa svakom novom kišom. Koriste se u promotivne svrhe.

Nadam se da ste u ovo članku pronašli nešto korisno za sebe i da čete uspješno realizirati, implementirati i profitirati od svoje ideje. I zapamtite, postavite si male ciljeve, ciljeve za jedan sat, jedan dan, jer veliki se ciljevi ostvaruju malim koracima.

Sretno!

Komentari
Nina živi američki san
Mlada zagrepčanka niže glumačke uspjehe u New Yorku...
 
Uspjeh iz čiste lijenosti
Prije 2228 dana Crazy Lazy - novi modni brand...
Modni uspjeh bivše rokerice
Prije 2349 dana Priča o modnom usponu dizajnerice Martine Herak...
Radionice antistres art-terapije
Oslobađanje napetosti holističkom relaksacijom ekspresivne art-terapije...
 
Globalni program stipendiranja liječnika
Prije 3467 dana Avon nastavlja borbu protiv raka dojke...
Prezentacija Programa Božanskog Zdravlja
Prije 3475 dana Disanje, Meditacija i Kozmičko punjenje ...
Kreativne i obrazovne radionice
Zabavni svijet za klinceze i klince nudi nekoliko programa za vaše...
 
Nema više izgubljenih naušnica
Prije 2879 dana Potrebno vam je svega malo mašte i par starih gumba...
Operi me!
Prije 2908 dana Kućanski predmeti koje ne čistimo, a trebali bi...
Upravo je razina energije ono što nas čini više ili manje podložnima različitim ...
05.11.2012. | 15:50 | by Bioterapije
Milijuni žena diljem svijeta pate od predmenstrualnog sindroma. Bolovi, glavobolje, grčevi, umo...
05.11.2012. | 15:46 | by Bioterapije
Evo ovako..dečko i ja smo jakoooooo dugo skupa. Super se slažemo i obožavamo jedno drugo,i u k...
26.02.2012. | 08:55 | by Tinica88
Ha ne znam, nemam neko mišljenje konkretno... I dosta sam stidljiva......
11.02.2012. | 02:08 | by Tammy