Realizirajte svoju poslovnu ideju

Od ideje do realizacije - osnovni elementi svakog uspješnog poslovnog plana!


Objavljeno: 31.08.2011.

Foto: Morana Popovčić
Pogledano: 2661 puta

Razmišljate o pokretanju vlastitog posla i svi vam govore kako je vaša želja bez poslovnog plana samo „mrtva“ misao. Kako oživotvoriti i realizirati ideju? Prvi korak u procesu približavanja vašem cilju svakako je kreiranje poslovnog plana iliti elaborata? Ali vi ne znate ništa o tome, ne brinite! Poslovni plan nije nikakva mudrost, ono što on zahtjeva je malo vremena, strepljenja i dozu ustrajnosti, a ako vam se neda sa time gnjaviti; uvijek možete angažirati agenciju specijaliziranu za pisanje poslovnih planova. Cijene izrade variraju ali obično se kreću između 1,800.00 i 2,500.00 KN.

Ne! Nema smisla da taj novac utrošite za izradu vašeg poslovnog plana kada to možete učiniti sami. Upravo to ću vam otkriti u ovom blog postu. Gore navedeni iznos rađe sačuvajte za vašu marketinšku online promociju.

Moje iskustvo u pisanju poslovnih planova je solidno (aplicirao sam nekoliko puta za državna, korporativna i institucionalna sredstva kao predsatvnik jedne neprofitne organizacije ) i držim da je korisno ono što ću sa vama podjeliti. Želim vam olakšati stvaranje i konkretizaciju poslovnoga plana i upititi vas na to što nikako ne bi smjeli izostaviti iz procesa planiranja. Jedno je sigurno! Kao i sve drugo u životu, najteže je krenuti (najteže je započeti pisati poslovni plan) ali jednom kada krenete (okuražite se i probijete led), uz uputstva koja ću vam otkriti, puno je lakše prionuti poslu kada znate što vas čeka. Ovaj blog rezultat je višemjesečnog istraživanja po “bespućima” interneta i držim da će vam biti jako koristan.

Što je poslovni plan?

Poslovni plan je pisani dokument koji jasno opisuje poslovnu ideju, njezine efekte, početna sredstva, resurse i metode potrebe za njeno ostvarivanje. Poslovni plan uključuje pribavljanje potrebnih sredstava, investiranje, organizaciju posla, marketing i prodaju, pa sve do ostvarivanja koristi (dobiti) koju nosi projekt. Poslovni plan usmjeren je prema izvorima financijskih sredstava, zajednici i cjelokupnom svom okruženju, a uz njegovu uspješnu realizaciju i implementaciju potiče se održivi razvoj.

Ono što trebate znati na samom početku je to da je svaki plan specifičan i drugačiji. Postoji li neka šablona? Postoji! Međutim šablone se ne treba slijepo držati. Ona vam može poslužiti kao dobra smjernica, okosnica i dobar temelj kako i odakle započeti. Naime, oblik poslovnog plana nije unificiran. Kako će poslovni plan biti organiziran ovisi o tipu posla kojim se poduzetnik bavi i razlogu pisanja poslovnog plana. Ako se poslovni plan izrađuje radi dobivanja kredita, slijedit će se struktura koju zahtijeva banka, odnosno investitor. Ako poduzetnik aplicira za sredstva od strane HGK, slijedit će njihova uputstva za dodjelu sredstava. Međutim svaki poslovni planovi imaju, ja to volim reći, "zajednički korijen" i elemente koji ih čine poslovnim planom, a to je upravo ono čime ću se pozabaviti u ovom blog postu. Sve to u svrhu olakšavanja pisanja vašega poslovnog plana. Evo koji su sve "sastojci" potrebni kako bi vaš poslovni plan uvjerio predstavnike financijskih organizacija da podupru realizaciju vašega projekta.

Univerzalna anatomija svakog poslovnog plana

Mogli bismo reći kako je ovo kičma preporučenog sadržaja svakog poslovnog plana i elemetni koje nipošto nesmijemo izostaviti.

1. Naslovnica
2. Sadržaj
3. Podaci o poduzetniku
4. Poslovno okruženje (PEST, SWOT analiza)
5. Investicijske faze projekta
6. Zadaća poduzetničkog poduhvata (vizija, misija i ciljevi)
7. Strategija poduzeća
8. Marketinški plan
9. Osnovni financijski podaci
10. Sažetak
11. Prilozi

Od ovih 11. nabrojanih točaka sve su bitne, ali nabitnija je ona pod rednim brojem 6. i njome ću se u nastavku podrobnije pozabaviti. Zašto? Zato što se u viziji, misiji i ciljevima skriva kompas koji nam pomaže da se krećemo u željenom pravcu. Usput rečeno, u tom kompasu satkano je sve ono u što duboko vjerujemo.

CILJEVI – kako ih formulirati?

Da biste odredili ciljeve svojeg poslovnog projekta, morate si postaviti nekoliko, naizgled, jednostavnih pitanja:

1. Zbog čega smo u poslu?
2. Kakvim poslom se bavimo?
3. Kakvo poduzeće želimo?
4. Kako namjeravamo stići do željenog cilja?

Pitanja djeluju vrlo jednostavno, ali praksa često puta pokaže da ljudima u prosjeku trebaju 2 ili 3 dana da bi na pva pitanja kvalitetno odgovorili. Probajte pa ćete vidjeti kako je zapravo teško artikulirati konkretan odgovor.

Želite li formulirati ciljeve morate si postaviti pitanje GDJE želim stići? Uostalom, kada znate gdje želite stići, veća je vjerojatnost da ćete ondje i stići.
Pri tome morate imati na umu zašto su ciljevi bitni? Pomoću ciljeva vrednujete postignuto, ukazujete na prioritete i usmjeravate djelovanje organizacije na svim razinama. Oni prije svega moraju biti SMART (Specific/Specifični, Measurable/Mjerljivi, Aligned/Usklađeni, Reachable/Ostvarivi, Time Bound/Vremenski određeni)

Nakon što ste odredili ciljeve vrijeme je da se pozabavite mislijom.

MISIJA – poduzeća, kompanije, projekta

Misija odgovara na pitanje KAMO IĆI? Uvjerljiva definicija misije kaže da znate tko ste i što želite postići. Da biste došli do te definicije morate se zapitati:

1. Čime se točno bavite
2. Tko su vaši klijenti
3. Po čemu se razlikujete od konkurenata

Uz pomoć misije postavljate osnovne vrijendosti svojeg poduzeća, a pri skiciranju misije morate:

1. Opisati tko ste, čime se bavite i po čemu se vaša tvrtka razlikuje od drugih
2. Napisati to razumljivim jezikom (tako da je jasno i kumici na placu)
3. Pokazati oduševljenje
4. Izbjegavati senzacionalizam

Kada definirate ciljeve i misiju vaše ideje, lako ćete doći do vizije.

VIZIJA – predodžba o budućoj slici organizacije

Kako biste lakše formulirali viziju, morate odgovoriti na pitanje: ŠTO ŽELIMO POSTATI? Vizija poduzeća govori što želite postići i zašto radite to što radite, s aspekta najvećeg dobra.

Vjerujem da će vam savjeti u ovom članku biti od velike koristi. Želim vam puno sreće prilikom pisanja vaših poslovnih planova i nadam se da će kreiranje istoga prema navedenim parametrima u ovom članku bar malo povećati šanse za dodjelu sredstava za koja ste aplicirali.


 

Komentari
Za rad spremne
Inicijativa - osvijestiti položaj mladih žena na tržištu rada...
 
Tko su Čelične dame
Prije 2995 dana Margaret Thatcher i nakon smrti ostaje uzor odlučnim ženama diljem svijeta...
Zaposlena, a nesretna
Prije 3046 dana Zašto postajemo depresivni i nezadovoljni na radnom mjestu...
Radionice antistres art-terapije
Oslobađanje napetosti holističkom relaksacijom ekspresivne art-terapije...
 
Globalni program stipendiranja liječnika
Prije 3506 dana Avon nastavlja borbu protiv raka dojke...
Prezentacija Programa Božanskog Zdravlja
Prije 3514 dana Disanje, Meditacija i Kozmičko punjenje ...
Nina živi američki san
Mlada zagrepčanka niže glumačke uspjehe u New Yorku...
 
Uspjeh iz čiste lijenosti
Prije 2267 dana Crazy Lazy - novi modni brand...
Modni uspjeh bivše rokerice
Prije 2388 dana Priča o modnom usponu dizajnerice Martine Herak...
Upravo je razina energije ono što nas čini više ili manje podložnima različitim ...
05.11.2012. | 15:50 | by Bioterapije
Milijuni žena diljem svijeta pate od predmenstrualnog sindroma. Bolovi, glavobolje, grčevi, umo...
05.11.2012. | 15:46 | by Bioterapije
Evo ovako..dečko i ja smo jakoooooo dugo skupa. Super se slažemo i obožavamo jedno drugo,i u k...
26.02.2012. | 08:55 | by Tinica88
Ha ne znam, nemam neko mišljenje konkretno... I dosta sam stidljiva......
11.02.2012. | 02:08 | by Tammy